Πέμπτη 27 Δεκεμβρίου 2012


ΤΟ ΨΥΧΙΚΟ ΑΛΓΟΣ ΤΩΝ ΧΑΜΕΝΩΝ ΡΕΒΕΓΙΟΝ





  "Τρομοκρατία είναι να ψάχνεις για δουλειά", "βία είναι να χάνεις το σπίτι σου", "ψυχική οδύνη είναι να μην έχεις να φας"!


 Αναμφίβολα, η οικονομική κρίση που έδωσε ρεαλιστικό έρεισμα στα ανωτέρω "ρητά-διαπιστώσεις", προκάλεσε και προκαλεί τεράστιο ψυχικό άλγος, στεναχώρια, κατά το λαϊκότερο, είτε, διότι κάποιος έχει χάσει τη δουλειά του, είτε γιατί κάποιος έχει χάσει το σπίτι του, ένεκα χρεών, είτε, τέλος, στην τραγικότερη περίπτωση, γιατί κάποιος δεν μπορεί να εξασφαλίσει τα προς το ζην τα δικά του και της οικογένειάς του!

   Ωστόσο, για να είμαστε ειλικρινείς, σοβούσης της κρίσης, υπάρχει , ακόμη, μία μεγάλη μερίδα της λεγόμενης "μεσαίας τάξης"(που διαρκώς συρρικνώνεται), η οποία , αν και έχει υποστεί μεγάλες οικονομικές απώλειες, δύσκολο να κατανοήσει (ακόμα δηλαδή) τα προαναφερθέντα "ρητά-διαπιστώσεις"!

   Η περίοδος που γράφεται αυτό το άρθρο, είναι αυτή των Χριστουγέννων. Τί, άραγε, έρχεται στο μυαλό "της ελληνικής μεσαίας τάξης", όταν γίνεται αναφορά στις χριστουγεννιάτικες γιορτές; Τί είναι, άραγε, εντυπωμένο στο συλλογικό υποσυνείδητο "της ελληνικής μεσαίας τάξης" για την περίοδο των γιορτών; Τί κάνει, άραγε, "νιάου-νιάου στα κεραμίδια";

  "Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας", διότι είμαστε αρκετά ευτραφείς και σίγουρα θα φανούμε!  Άλλο το ψυχικό άλγος για την επιβίωση...και άλλο το ψυχικό άλγος των χαμένων ρεβεγιόν!  

                                                                      - Innerland -
                                                                      27/12/2012
                                                                                                                                                                                      

Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2012

<< ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΧΟΣ ΣΕ ΜΙΑ ΜΟΝΗ, ΚΑΠΟΥ ΣΤΗΝ ΕΡΗΜΟ, ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΟΛΛΕΣ ΑΔΙΚΙΕΣ ΠΟΥ ΕΒΛΕΠΕ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΘΥΜΩΣΕ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΝΑ ΦΥΓΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΡΙΠΛΑΝΗΘΕΙ ΣΤΗΝ ΕΡΗΜΟ. 

 ΟΠΩΣ ΛΟΙΠΟΝ ΠΕΡΠΑΤΟΥΣΕ ΤΟΝ ΠΛΗΣΙΑΣΕ ΕΝΑΣ ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΝ ΝΑ ΠΟΡΕΥΤΟΥΝ ΜΑΖΙ. ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΡΚΕΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΚΟΥΡΑΣΤΗΚΑΝ ΚΑΙ ΧΤΥΠΗΣΑΝ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΕΝΟΣ ΠΛΟΥΣΙΟΥ ΑΡΧΟΝΤΑ, ΕΚΕΙΝΟΣ ΤΟΥΣ ΑΝΟΙΞΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΞΕΝΗΣΕ ΠΛΟΥΣΙΟΠΑΡΟΧΑ. ΦΕΥΓΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΜΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ Ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΕΚΛΕΨΕ ΕΝΑ ΧΡΥΣΟ ΔΙΣΚΟΠΟΤΗΡΟ, Ο ΜΟΝΑΧΟΣ ΑΠΟΡΡΗΣΕ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΠΕ ΤΙΠΟΤΑ. ΣΥΝΕΧΙΣΑΝ ΝΑ ΠΕΡΠΑΤΟΥΝ, ΩΣΠΟΥ ΚΟΥΡΑΣΤΗΚΑΝ ΠΑΛΙ ΚΑΙ ΧΤΥΠΗΣΑΝ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΕΝΟΣ ΑΛΛΟΥ ΑΡΧΟΝΤΑ. ΕΚΕΙΝΟΣ ΟΜΩΣ ΗΤΑΝ ΚΑΚΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΔΙΩΞΕ ΜΕ ΑΣΧΗΜΟ ΤΡΟΠΟ, ΤΟΤΕ ΦΕΥΓΟΝΤΑΣ Ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΧΡΥΣΟ ΔΙΣΚΟΠΟΤΗΡΟ Ε
ΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ ΑΡΧΟΝΤΑ. Ο ΜΟΝΑΧΟΣ ΠΑΛΙ ΔΕ ΜΙΛΗΣΕ. ΣΥΝΕΧΙΣΑΝ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥΣ, ΩΣΠΟΥ ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΒΑ ΕΝΟΣ ΦΤΩΧΟΥ ΒΟΣΚΟΥ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΑΝ ΚΑΙ ΛΥΤΑ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΞΕΝΗΣΕ ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕ ΟΤΙ ΕΙΧΕ, ΦΕΥΓΟΝΤΑΣ ΟΜΩΣ Ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΕΒΑΛΕ ΦΩΤΙΑ ΚΙ ΕΚΑΨΕ ΤΗΝ ΚΑΛΥΒΑ ΤΟΥ ΒΟΣΚΟΥ. 

 ΣΥΝΕΧΙΣΑΝ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥΣ, ΩΣΠΟΥ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΝ ΝΑ ΠΑΝΕ ΣΕ ΜΙΑ ΠΟΛΗ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΗΞΕΡΑΝ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΚΙ ΕΤΣΙ ΖΗΤΗΣΑΝ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΕΝΟΣ ΜΙΚΡΟΥ ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΟΥ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΘΗΚΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΥΝΟΔΕΥΣΕΙ, Ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΟΜΩΣ ΠΕΡΝΩΝΤΑΣ ΔΙΠΛΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΠΟΤΑΜΙ ΕΣΠΡΩΞΕ ΤΟΝ ΝΕΑΡΟ ΜΕΣΑ ΚΙ ΕΚΕΙΝΟΣ ΠΝΙΓΗΚΕ. 

 ΤΟΤΕ Ο ΜΟΝΑΧΟΣ ΦΩΝΑΞΕ ΜΕ ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΞΕΝΟ << ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙΣ?>> ΚΙ ΕΚΕΙΝΟΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕ <<ΕΙΜΑΙ ΑΓΓΕΛΟΣ ΚΥΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΛΑ ΟΣΑ ΕΚΑΝΑ ΗΤΑΝ ΘΕΛΗΜΑ ΘΕΟΥ>> <<ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ?>> ΚΙ Ο ΞΕΝΟΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕ << ΕΚΛΕΨΑ ΤΟ ΧΡΥΣΟ ΔΙΣΚΟΠΟΤΗΡΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΛΟ ΑΡΧΟΝΤΑ, ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΣΤΟΜΙΟ ΤΟΥ ΗΤΑΝ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΜΕΝΟ ΚΑΙ ΑΝ ΕΠΙΝΕ ΘΑ ΠΕΘΑΙΝΕ, ΤΟ ΑΦΗΣΑ ΣΤΟΝ ΚΑΚΟ ΑΡΧΟΝΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΙΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙ, ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟ ΤΟΥ ΑΞΙΖΕ, ΕΚΑΨΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΒΑ ΤΟΥ ΦΤΩΧΟΥ ΒΟΣΚΟΥ, ΓΙΑΤΙ ΣΚΑΒΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΝΕΟ ΤΟΥ ΣΠΙΤΙ ΣΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΘΑ ΒΡΕΙ ΕΝΑΝ ΜΕΓΑΛΟ ΘΗΣΑΥΡΟ, ΚΑΙ ΕΠΝΗΞΑ ΤΟ ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΟ ΓΙΑΤΙ ΕΙΧΕ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΨΥΧΗ ΚΑΙ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΥ ΣΥΝΕΒΑΙΝΑΝ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΘΑ ΤΗΝ ΕΧΑΝΕ>>

Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2012

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΑΣΠΡΟ ΠΡΟΒΑΤΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ


  Βλέποντας τα όσα έλαβαν χώρα την τελευταία τριετία στην Ελλάδα με την απίστευτη οικονομική , πολιτική και κοινωνική κρίση που ενέσκηψε, μέσα στο μυαλό μου στριφογύριζε μία πολύ περίεργη έννοια! Η έννοια αυτή είναι η έννοια "της κοινωνικής παγίδας".   


  "Ως κοινωνική παγίδα" με ή χωρίς εισαγωγικά ορίζω μία συνιστώσα τακτικών που χρησιμοποιούνται, πολλά χρόνια τώρα για να δημιουργήσουν ένα κατάλληλο περιβάλλον μέσα στο οποίο θα "εκκολάπτονται αποχαυνωμένοι πολίτες", αδύναμοι να δουν τις τρομακτικές αλλαγές που επιτελούνται για την αποσάθρωση της κοινωνίας.

  Οι ανωτέρω τακτικές χρησιμοποιούν το μηχανισμό της παγίδας! Προσελκύουν, δηλαδή, με ένα ελκυστικό προϊόν τα υποψήφια θύματα, μέχρι τα τελευταία να γίνουν κανονικά θύματα!

  "Το σκηνικό της φάκας" στήθηκε πολλές δεκαετίες πριν με την λεγόμενη "μεταπολεμική ανάπτυξη της χώρας". Ανάπτυξη και τότε , περί προσπάθειας ανάπτυξης και τώρα ο λόγος! Άφθονα αμερικανικά κεφάλαια "ξεχύθηκαν τω καιρώ εκείνω" για την ανάπτυξη της "ερειπωμένης Ελλάδας", στην πραγματικότητα, όμως, για το πέρασμα "από την αθωότητα της αγροτικής Ελλάδας" στην "εκπορνευμένη" βιομαχηνική ανάπτυξη και στον εκμαυλισμένο τριτογενή τομέα των υπηρεσιών!

  "...Και ύστερα ήρθαν οι μέλισσες"! Όχι,φυσικά, αυτά τα έντομα που γυρνάνε από λουλούδι σε λουλούδι και παράγουν κάτι χρήσιμο, αλλά άλλα έντομα, έξωθεν, που απομυζούν τον παραγωγικό πλούτο της χώρας και περισσότερο με κηφήνες μοιάζουν!

 Και κάπως έτσι, πέρασαν "όμορφα" τα χρόνια για να φτάσουμε σε καταστάσεις "ευρωπαϊκού εκσυγχρονισμού" με μία ψευδοαντίσταση στο ενδιάμεσο. Το  κατάλληλο περιβάλλον που προαναφέρθηκε για να δημιουργηθεί ένα  "ωραίο μαντρί προβάτων" εξελίχθηκε πλήρως! Διαμορφωμένες, πλέον, μεγαλουπόλεις τέρατα (δύο για την ακρίβεια), "απέραντα τσιμεντένια χαλιά", φιλοξενούν στοργικά "τους ήσυχους αμνούς της αποχαύνωσης".
  
  Προβλεπόμενες συνθήκες ζωής, μακρυά από τον απρόβλεπτο κόσμο της φύσης, ομογενοποιημένη τροφή, ομογενοποιημένη πληροφόρηση, άρα και σκέψη, lifestyle, καταναλωτισμός, χρήμα, χρήμα, χρήμα... Και στο βάθος του πλάνου, μία επίφαση αντίστασης: αγώνες για τα ανθρώπινα δικαιώματα, ",μεγάλες δόσεις δημοκρατιολαγνείας", "δικαιωματίες να φάνε και οι κότες" και "απύθμενα αντανακλαστικά σύνδρομα και κατάλοιπα" από την εποχή της χούντας ακόμη!

  Και κάπως, έτσι, "σκηνοθετικά" θα κλείσω αυτό το εφιαλτικό έργο που με οδήγησε σε τούτην εδώ τη συγγραφή.Πριν πέσουν , όμως, οι τίτλοι τέλους, έχω ένα ακροτελεύτιο "γκρο πλαν" : φύση οργιαστική γύρω-γύρω, δέντρα, πουλιά, κελαρυστά  ποτάμια και...το μεγάλο άσπρο πρόβατο συνεχίζει αμέριμνο να βόσκει στο απέραντο λειβάδι της κοινωνικής αποχαύνωσης



                                                              - Ιnnerland -

                                                                27/09/2012

Κυριακή 9 Σεπτεμβρίου 2012

Η πίσω όψη της σύγχρονης Ελληνίδας




Του Βασίλη Γραμμένου






Πόση ανάγκη άραγε έχει η σημερινή Ελληνίδα για αυτοεπιβεβαίωση;


Πόσο απεγνωσμένα ζητάει να γίνει επίκεντρο των συζητήσεων και του ενδιαφέροντος    

των αντρών;

Πόσο υπόδουλη είναι σ΄ αυτό που ονομάζεται νέα τάση της μόδας και σύγχρονα πρότυπα 

ομορφιάς; Όλα αυτά αναρωτιόμουν όλο το καλοκαίρι αραχτός σε μια ξαπλώστρα και 

προσπαθώντας να ατενίσω το πέλαγος μπροστά μου που είχε κρυφτεί από το πλήθος 

γυμνόστηθων για να μην πω… ολόγυμνων γυναικών!!!

Μα όπου και να πήγα, σε όποια παραλία και να βρέθηκα (Πάρο, Μύκονο, Σκιάθο, Αστέρα 

Βουλιαγμένης, Α’ Πλαζ Βούλας κ.α) η εικόνα ίδια και πιο «απελευθερωμένη» από ποτέ!

Η θέα των strings και των brazilian μαγιό είχαν την τιμητική τους. Ψηλές, αδύνατες στα 

πρόθυρα νευρικής ανορεξίας, κοντές, στρουμπουλές, παντρεμένες, χωρισμένες(!), όλες 

μανιωδώς προσπάθησαν να επιδείξουν χύμα και ούτε καν τεχνηέντως την…πίσω όψη 

τους!!!

Αναζητώντας, λυσσασμένα θα έλεγε κανείς, τον θαυμασμό και το ενδιαφέρον του αντίθετου 

φύλου, οι κυρίες μπαινόβγαιναν κάθε δέκα λεπτά στη θάλασσα δήθεν σκασμένες από τον 

καυτό ήλιο και βγαίνοντας κορδωμένες, σε σημείο που θα νόμιζε κανείς ότι έχουν πάθει 

λόρδωση, συνέχιζαν ακάθεκτες την όπισθεν… ηλιοθεραπεία!!!

Και καλά…ας φανώ λίγο επιεικής με τις νεαρές γυναίκες και φυσικά όταν αναφέρομαι στις 

νεαρές ηλικίες δεν εννοώ όλα αυτά τα δεκαπεντάχρονα και δεκαεξάχρονα κορίτσια που 

ξεχύθηκαν φέτος στις παραλίες συναγωνιζόμενα στην ανάδειξη του καλύτερα εκτιθέμενου 

πωπού.

Τι να πω για τις σοβαρές κατά τα άλλα… κυρίες που έσκυβαν, σχεδόν γονατιστές, να 

στρώσουν την πετσέτα στην ξαπλώστρα τους και τα γυμνά οπίσθιά τους κολλούσαν σχεδόν 

στο πρόσωπου του διπλανού που προσπαθούσε αμέριμνος και κυρίως ασκανδάλιστος να 

απολαύσει τον ήλιο και τη θάλασσα. 

Να μιλήσω τώρα για τις ώριμες του είδους που όσα δεν έκαναν στα νιάτα τους έσπευσαν 

τώρα να τα χαρούν αγνοώντας και προσβάλλοντας την αισθητική των άλλων λουόμενων 

προσφέροντάς τους φόρα παρτίδα τον πεσμένο και ρυτιδιασμένο πισινό τους! 

Αυτό όμως που πραγματικά με ξένισε και θα μπορούσα να πω με εξόργισε ήταν όταν είδα 

μια μέρα ένα κοριτσάκι, όχι πάνω από τριών χρόνων, να κάνει τη βόλτα του κατά μήκος 

της ακρογιαλιάς φορώντας άκουσον -άκουσον brazilian μαγιό, με τη μαμά από πίσω να 

ακολουθεί και να καμαρώνει με το ίδιο σχέδιο.

Και καλά…να μη μιλήσω για ηθική και μου την πέσουν κάποιοι-κάποιες…, αλλά κυρίες μου 

δε σας έχει μιλήσει κανείς για κανόνες υγιεινής σε θάλασσες και παραλίες πόσο μάλλον 

όταν έχετε να κάνετε με τα ίδια τα παιδιά σας;;;

Αλλά τι λέω! Εδώ πάτε και κάνετε μπάνιο σε βούρκους! Σε θάλασσες που σύμφωνα με 

μετρήσεις είναι ακατάλληλες για κολύμβηση, στο μαγιό θα κολλήσετε;

Πως θα μπορούσε άραγε να ερμηνεύσει ένας ειδικός την διακαή επιθυμία της Ελληνίδας 

γυναίκας να θέλει να βγει στην παράλια ημίγυμνη η ακόμα και γυμνή;

Φταίνε άραγε οι άντρες? Φταίει άραγε αυτό για το οποίο οι ίδιες γκρινιάζουν και 

παραπονιούνται ότι κανείς δεν τους την «πέφτει» πια;

Μα πως κυρίες μου να σας την «πέσουν» οι άντρες;

Και εάν σας την «πέσουν»θα σας δουν για σοβαρό σκοπό? Θα πουν αυτό είναι κορίτσι για 

σπίτι; Ε λοιπόν, εγώ που είμαι άνδρας σας λέω κατηγορηματικά ΟΧΙ!!! 

Βαρέθηκαν πια το άφθονο, χύμα και ωμό κρέας. Δεν έχετε κρατήσει τίποτα πια κρυφό για 

να εξάψετε τη φαντασία του. Έχετε χάσει(όχι όλες…) την μονάδικότητά σας που θα κινήσει 

το ενδιαφέρον του και θα σας δει με άλλο μάτι... 

Όπου και να κοιτάξουν οι άντρες βλέπουν γυναίκες κλώνους, θύματα του σύγχρονου 

γυναικείου status με το ίδιο μαλλί, το ίδιο νύχι, το ίδιο ντύσιμο, την ίδια τσάντα, 

στραγγαλισμένη στο χέρι και φυσικά το ίδιο μαγιό!

Πόσο πιο χαμηλά… 

ΠΗΓΗ: 
http://www.vimaonline.gr/default.asp?pid=19&authid=27&artid=7523

Κυριακή 22 Ιουλίου 2012

Από τα τσιγάρα βερεσέ, με τη Γιώτα Παπαπαπάρα στο Πολιτίκ Μεγάρ

Είναι  πολύ δύσκολο να αντισταθεί ο πεινασμένος στο φαγητό, ανέσεις, σεξ, χρήμα, κοινωνική θέση κτλ, σε όλα αυτά, όταν του προσφέρονται ξαφνικά απλόχερα, σαν να τα δικαιούται αναντίρρητα, μόνο και μόνο επειδή τον ψήφισε ο λαός

  Ο πιο ασφαλής δρόμος καριέρας για μία μετριότητα είναι η πολιτική. Ιδιαίτερα σε μικρές χώρες, που πάντα τις λυμαίνονται εξωτερικά συμφέροντα, δεν υπάρχει καλύτερη δουλειά. Φανταστείτε για λίγο, υποθετικά, έτσι για τα μαύρα μάτια που λένε, μια ζωή, όπως παλιότερα, χωρίς ανέσεις, όλο στερήσεις και προσπάθεια, κρύο το χειμώνα, αφόρητη ζέστη το καλοκαίρι, ασταμάτητη δουλειά μόνο και μόνο για επιβίωση, πονόδοντο χωρίς δυνατότητα για οδοντογιατρό, καμία πρόσβαση σε ουσιαστική μόρφωση για τα παιδιά, χωρίς αυτοκίνητο, χωρίς ζεστό νερό στο σπίτι, τέτοια πράγματα δηλαδή.

  Και ξαφνικά, σπάει ο διάολος το ποδάρι του, και εκλέγεσαι εσύ και το κόμμα σου, να κυβερνήσετε τη χώρα. Και τώρα, με τιμές και χειροκροτήματα, οδεύεις συνοδευόμενος δτην καινούρια σου ζωή, ενώ δεξιά και αριστερά σου ανοίγονται πόρτες, που δεν ήξερες ότι υπήρχαν. Ξαφνικά,πάλι, έχεις σοφέρ που σε πάει όπυ θέλεις, ανθρώπους που σου ετοιμάζουν το μπάνιο σου, υποκλίσεις παντού στην οποιαδήποτε δημόσια υπηρεσία (όλοι τώρα γκρεμοτσακίζονται να σε εξυπηρετίσουν), ένα τεράστιο σπίτι, για το οποίο δεν πληρώνεις μία, ταξίδια και διαμονή στα ξενοδοχεία που έβλεπες μόνο στην τηλεόραση, εξασφαλισμένα κονδύλια για την μόρφωση των παιδιών σου, όλα τσάμπα για σένα, σε όλη την επικράτεια. Και εκεί που δεν είχες να πεις καφέ, τώρα έχεις το χέρι σε αμύθητα ποσά, να τα μοιράσεις, σε μεγάλο βαθμό, όπως σου καπνίσει.

"ΑΦΕΝΤΗ ΜΟΥ, ΑΡΧΟΝΤΑ ΜΟΥ"
   Και όλα εκείνα τα φανταχτερά, που ενόσω δεν ήσουν στην πολιτική ήξερες ότι έπρεπε να φτύσεις αίμα για να τα αποκτήσεις (και ήξερες ακόμα καλύτερα, ότι ζήτημα ήταν αν ποτέ θα τα κατάφερνες), ξαφνικά, όπως είπαμε, προσφέρονται σε εσένα τώρα όλα τσάμπα, με βαθιές υποκλίσεις και μεγάλο σεβασμό για το  πρόσωπό σου. Δηλαδή, από το "Ρε Μήτσο! Έχεις παρει δέκα πακέτα τσιγάρα ήδη σε πέντε μέρες ρε! Άλλο βερεσέ δεν μπορώ, περιπτεράς είμαι, δεν είμαι ο Ωνάσης", στο "Αφέντη μου, άρχοντα μου, φάε, πιες, ξεκουράσου, κάτσε για μασάζ, και το βράδυ έχει δεξίωση προς τιμήν σου, όλα πληρωμένα".

  Κι εσύ, που προεκλογικά γύριζες σαν σβούρα και μιλούσες στα καφενεία σε απελπισμένους και αγανακτισμένους ανθρώπους, και με ειλικρίνεια καταδίκαζες το ανάλγητο κράτος και τους πολιτικούς που ολοφάνερα δεν έπαιρναν από φλογέρα, και συμμεριζόσουν με αληθινό πόνο στην ψυχή τη δυστυχία τους, υποσχόμενος με πάθος να βοηθήσεις με όλη τη δύναμή σου, ενώ αναρωτιόσουν γιατί, αφού είναι τόσο φανερό που και τι είναι τα στραβά, γιατί ποτέ καμία πολιτική ηγεσία δεν κάνει τίποτα να τα διορθώσει, ξαφνικά όπως είπαμε, βρίσκεσαι τώρα εσύ ο ίδιος να είσαι ο βασικός άρχοντας σε έναν παράδεισο ανέσεων, ασφάλειας και χρήματος, αλλά και σε θέση, εσύ τώρα, να διορθώσεις τα κακώς έχοντα.

"ΕΝΑ ΚΑΛΟ ΜΑΣΑΖ"
  Προς το παρόν βέβαια, κατάκοπος από τις ομιλίες και τα ταξίδια εδώ κι εκεί για ψήφους (κι εδώ που λέμε, δεν έχουν παντού ξενοδοχεία πέντε αστέρων για να μείνεις, άρα ταλαιπωρήθηκες στ' αλήθεια), δεν πάει στον κόρακα, λες στον εαυτό σου, ας χαρώ κι εγώ λίγο, μου αξίζει άλλωστε, ο ελληνικός λαός με ψήφισε, άρα με εμπιστεύεται. Από την άλλη μεριά, δεν νομίζω να με δει κανείς και να του κακοφανεί. Να ξαπλώνομαι δηλαδή και να απολαμβάνω όλη αυτή την άνεση σαν μαχαραγιάς, εκεί που δεν είχα δεύτερο σώβρακο να βάλω, και το ήξεραν όλοι.

  Και αποφασίζεις, και ξαπλώνεσαι. Και χαίρεσαι. Και απολαμβάνεις ένα καλό μασάζ. Και μετά ένα δεύτερο. Κι ένα τρίτο. Σου αξίζουν. Σε προτίμησε ο ελληνικός λαός, εξάλλου. Αυτό και μόνο δείχνει πόσο ηλίθιοι ήταν εκείνοι στο "Πίτσα Ιτάλια" που πριν από ένα χρόνο πήραν τον ξάδερφό σου τον Αποστόλη κι όχι εσένα για να κάνει παραδόσεις πίτσας κατ' οίκον, όταν πήγες να τους ζητήσεις δουλειά. Μετά, ξαφνικά πάντα, όπως είπαμε, σε ειδοποιεί το γραφείο σου (το γραφείο Σου!!!) ότι η Γιώτα Παπαπαπάρα, η μεγάλη τραγουδίστρια και ηθοποιός είναι τρελή θαυμάστρια σου, και θα ήθελε, "αν το επιτρέπετε βέβαια κύριε υπουργέ", να σας γνωρίσει.

  Κι εκεί που δεν σε πλησίαζε ούτε κουτσή γάτα γιατί δεν είχες να κεράσεις ούτε καφέ, να που βρίσκεσαι να δειπνάς με τη γοητευτική Γιώτα στην ταράτσα του πανάκριβου ξενοδοχείου Πολιτίκ Μεγάρ, τετ-α-τετ παρακαλώ,  και με σωματοφύλακες για να μην σας ενοχλήσουν αδιάκριτα μάτια και πρωινάδικοι δημοσιογράφοι.

  Μετά, πας στη βουλή και ανακαλύπτεις ότι η βουλή έχει, εκτός από τους γνωστούς φωνακλάδες που έβλεπες στην τηλεόραση, ένα ολόκληρο δίκτυο ανακτορικού τύπου, με εξυπηρετήσεις και υπαλλήλους σε κάθε γωνιά και υπόστεγο, που ούτε καν  ήξερες ότι υπήρχαν.

"ΣΟΥ  ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΤΟ ΜΑΤΙ"
  Συνάδερφοι τώρα εκεί μέσα σε χαιρετούν, όλο χαμόγελα και πολλοί αντίπαλοι σου γνέφουν φιλικά, σχεδόν κλείνοντας το μάτι. Ζητάς κάτι, και αμέσως έρχεται. Νερό; Αμέσως! Χαρτί; Αμέσως! Καρέκλα; Αμέσως! Καραμέλες; Αμέσως! Κι εκεί που νόμιζες ότι τα είχες δει όλα, ο αρχηγος του κόμματος σε στέλνει στο εξωτερικό (που δεν είχες πάει ποτέ, γιατί δεν είχες λεφτά για το εισιτήριο), με τη γυναίκα σου παρακαλώ (να δει κι αυτή κάτι η κακομοίρα), για να διαπραγματευτείς κάτι συμφωνίες υποτίθεται, αλλά στην ουσία για να ξεδώσεις λίγο (μια και κουράστηκες τόσο βοηθώντας το κόμμα και τον αρχηγό να εκλεγούν), και να γνωριστείς με άλλους σαν εσένα του εξωτερικού, "για να προωθηθεί καλύτερα η συνεννόηση με τους ξένους". Αγγλικά, δεν ξέρεις βέβαια, κάτι λίγα στοιχειώδη θυμάσαι από τότε που σου ξέπεσε μια αδέσποτη, μεθυσμένη γκόμενα από το εξωτερικό, που έμεινε στο σπίτι σου κι έκανε τουρισμό για δύο εβδομάδες (η μάνα σου μαγείρευε), αλλά κανένα πρόβλημα. Η κυβέρνηση σου παρέχει διερμηνέα που ταξιδεύει μαζί σου, ο οποίος μάλιστα φαίνεται να προσπαθεί με κάθε τρόπο να γίνει και στενός φίλος σου (κοίτα κάτι μυστήρια πράγματα!).

  Ταξίδι στο εξωτερικό; Γιατί όχι: Διαμονή στα καλύτερα ξενοδοχεία, δεν σηκώνεις ούτε το δαχτυλάκι σου για τίποτα, ούτε καν να κρεμάσεις τα ρούχα σου, όλα είναι ταχτοποιημένα για σένα, όλα είναι πληρωμένα από τον Ελληνικό λαό, που σε ψήφισε.

  Και μετά, στο τέλος του ταξιδιού, εμβρόντητος, βλέπεις να σου έρχεται από το κράτος μία επιταγή, κάμποσων χιλιάδων ευρώ, ένα χαρτζιλίκι ας πούμε, για τον κόπο που έκανες και ταξίδεψες στο εξωτερικό, και κουράστηκες τόσο για την Ελλάδα και τον λαό της.

"ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ 21 ΜΕΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΕΣ"
  οι ψυχολόγοι λένε ότι η περίοδος για τη δημιουργία και καθιέρωση μιας νέας συνήθειας είναι 21 μέρες. Κάνεις κάτι για 21 μέρες, και στο μετέπειτα σου έρχεται αυτόματα. Και πράγματι, γυρίζοντας από εκείνο το φαντασμαγορικό ταξίδι στο εξωτερικό. η αγανάκτησή σου για τους ανάγλητους πολιτικούς που σε έκανε να βράζεις πριν μπεις κι εσύ μέσα στο σύστημα, είναι τώρα πολύ λιγότερη. Εξάλλου, από ό,τι βλέπεις τουλάχιστον, οι συνάδελφοι στη βουλή δεν είναι και τόσο κακά παιδιά, όσο νόμιζες πριν. Πολλοί από αυτούς μάλιστα, είναι καλλιεργημένοι, ευχάριστοι παρέα και αξιαγάπητοι. Και όλοι προσπαθούν. Και τι άλλο μπορούν να κάνουν δηλαδή; Να μη ζήσουν; Να μην πάνε μια βόλτα; Κι εξάλλου, τώρα που είσαι κι εσύ μέσα στα πράγματα, και βλέπεις τι γίνεται από πρώτο χέρι, με άμεση πρόσβαση στις καταστάσεις, καταλαβαίνεις ότι η προηγούμενη κυβέρνηση δημιούργησε όλα αυτά τα άλυτα προβλήματα έτσι κι αλλιώς. Εσύ και το κόμμα σου δεν φταίτε σε τίποτα.

  Εσύ τώρα βέβαια, ό,τι μπορείς, το προσπαθείς. Όλοι το βλέπουν. Δεν σε πήραν τηλέφωνο εξάλλου οι συγγενείς και οι φίλοι από το χωριό, να σου πουν πόσο "έσκισες" στην πρώτη σου τηλεοπτική εμφάνιση, στην εκπομπή της Νάντιας Καραπουτανιάρη, της στενής φίλεναδας της Γιώτας Παπαπαπάρα; Σε πήραν. Άρα , συμφωνούν με ό,τι κάνεις, όλοι. Το κάνεις για την Ελλάδα και τους Έλληνες, όχι για τον εαυτό σου. Και η ζωή συνεχίζεται. 

  Αυτή είναι η κατάσταση του πολιτικού συστήματος στη χώρα μας. Τι πρέπει να γίνεις; Τι μπορεί να γίνει; Όχι πολλά πράγματα, δυστυχώς. Είναι πολύ δύσκολο να αντισταθεί ο πεινασμένος για φαγητό, ανέσεις, σεξ, χρήμα, κοινωνική θέση κτλ, σε όλα αυτά, όταν του προσφέρονται ξαφνικά απλόχερα, σαν να τα δικαιούται αναντίρρητα, μόνο και μόνο επειδή ο λαός τον ψήφισε. Και είναι εξίσου δύσκολο να απαρνηθεί τη χλιδή των παραπάνω, ο πλούσιος και ο πολιτικά κατοχυρωμένος και να μην τη θεωρεί κληρονομικό δικαίωμα.

  


 (Συγγραφέας του άρθρου: Χρήστος Βαγενάς, από την κυριακάτικη εφημερίδα "Το Χωνί" της 15 Ιουλίου 2012)     

Δευτέρα 16 Ιουλίου 2012

ALONE IN MELANKOLIA OF DARKNESS
(In listening of Melankolia III)


....ΑΠΟ ΤΟ ΛΥΚΟΦΩΣ...ΕΩΣ ΤΟ ΛΥΚΑΥΓΕΣ!
(FROM DUSK...TO DAWNLIGHT)

...the castle blocks the only light...the only way to sanity sealed...finding peace among the ashes...you will...+

  Sometimes seems that you have nothing to tell, nothing to whisper, alone in the nightside! Dark creatures, derived from your mind or from penumbra of the forthcoming night? Until the first daylight...the way is very long!
  In your night procession, the most depressive company is the new work of a great artist, which stirred the stagnant waters of the dark music, in general! The "Melankolia III" by Mike O' Brien is a dark masterpiece, that marked a new, great era for dark-ethereal-neoclassical music!

  This album has three parts, which describe the story of a long distance passage through nightime: 
- penumbra
- umbra
- antumbra
The sense that you feel, during this passage is that the darkness becomes much more offensive than you have ever imagined! Also, it happens something unique in this album! For first time in history of dark music , an album has so many collaborations with great artists from the area of  dark -alternative music, such as Mortiis (whose song, according to my opinion is the best collaboration song here!), Karsten Hamre, Hoyland and Immundus! 


My sense , finally , is that this work is a great successor of the groups of the golden era of Cold Meat Industry! Mike O' Brien walks on footsteps of the greatest European dark artists and i hope to continue in this way!

 My postscript for the end, is that the artwork is great , reminding me the artwork of legendary album of Penitent- "Melancholia"! Especially the front cover of the limited edition gives a philosophical sense, a sense of futility!
  
  Now,  i am writing these words in deep darkness, listening of this great album and wondering for the futility of our works under the light of day, but not wondering for the value of this work!

VIVIDARIUM  ET INTERVIGILIUM ET VIATOR


+TRANSIT GLORIA MUNDI +


+ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΜΑΤΑΙΟΤΗΣ + 


+Innerland+

Πέμπτη 5 Ιουλίου 2012


"TO ΠΕΙΡΑΜΑ"

  Ένας καθηγητής οικονομικών σε ένα Αμερικανικό κολλέγιο δήλωσε ότι άφησε μετεξεταστέα πρόσφατα μία ολόκληρη τάξη.

  Αυτή η τάξη επέμενε ότι ο σοσιαλισμός του Obama θα λειτουργούσε και ότι αν κανένας δεν ήταν φτωχός και κανένας δεν ήταν πλούσιος, το σύστημα θα λειτουργούσε ως ένας μεγάλος εξισωτής. Ο καθηγητής έπειτα είπε: " Ο.Κ, θα κάνουμε κι εμείς ένα πείραμα σε αυτήν την τάξη με το σχέδιο Obama".

  Όλοι οι βαθμοί στα γραπτά διαγωνίσματα θα υπολογίζονται κατά μέσο όρο και ο καθένας θα λάβει τον ίδιο βαθμό -έτσι κανένας δεν θα πάρει Α (άριστα). Μετά από το πρώτο τεστ, οι βαθμοί υπολογίστηκαν κατά μέσο όρο και ο καθένας πήρε ένα Β (λίαν καλώς). Οι σπουδαστές που μελέτησαν σκληρά στενοχωρήθηκαν και οι σπουδαστές που μελέτησαν λίγο ήταν ευτυχείς. Καθώς το δεύτερο τεστ διεκπεραιώθηκε, οι σπουδαστές που μελέτησαν ελάχιστα είχαν μελετήσει ακόμα λιγότερο και αυτοί που μελέτησαν σκληρά μελέτησαν λιγότερο. Ο δεύτερος μέσος όρος των διαγωνισμάτων ήταν ένα Γ (βάση)!

  Μετά το τρίτο τεστ, ο μέσος όρος ήταν ένα Δ (κάτω από τη βάση). Κανένας δεν ήταν ευτυχής. Καθώς τα τεστ προχωρούσαν, τα αποτελέσματα δεν βελτιωνόταν. Ξεσπούσαν μικροκαβγάδες, οι μαθητές κατηγορούσαν ο ένας τον άλλον και όλο αυτό το κακό κλίμα οδήγησε στο να μην διαβάζει κανένας για το όφελος του άλλου. Προς μεγάλη τους έκπληξη, ΟΛΟΙ ΤΕΛΙΚΑ ΕΜΕΙΝΑΝ ΜΕΤΕΞΕΤΑΣΤΕΟΙ και ο καθηγητής τους είπε ότι ο σοσιαλισμός είναι καταδικασμένος να αποτύχει. Όταν η ανταμοιβή είναι μεγάλη, η προσπάθεια των ανθρώπων να πετύχει είναι μεγάλη, αλλά όταν η κυβέρνηση παίρνει όλη την ανταμοιβή, κανένας δεν θα προσπαθήσει ή θα θελήσει να πετύχει. Δεν θα μπορούσε να είναι πιο απλό από αυτό.

  Αυτές είναι ενδεχομένως οι 5 καλύτερες προτάσεις που θα διαβάσετε και είναι εφαρμόσιμες στο παραπάνω πείραμα: 

  1. Δεν μπορείς να οδηγήσεις τους φτωχούς σε ευημερία με το να θέσεις εκτός ευημερίας τους πλούσιους.

 2. Για να λάβει οτιδήποτε ένα άτομο που δεν εργάζεται, πρέπει κάποιο άλλο άτομο να εργάζεται χωρίς να λαμβάνει.

3. Για να δώσει κάτι η κυβέρνηση σε κάποιον, πρέπει πρώτα να το στερήσει από κάποιον άλλον.

4.  Δεν μπορείτε να πολλαπλασιάσετε τον πλούτο διαιρώντας τον!

5. Όταν οι μισοί νομίζουν ότι δεν χρειάζεται να δουλέψουν γιατί θα τους φροντίσουν οι άλλοι μισοί και όταν οι μισοί που δουλεύουν καταλάβουν ότι δεν χρειάζεται να προσπαθούν γιατί τον κόπο τους τον μοιράζονται με τους άλλους μισούς, τότε πλησιάζει η αρχή του τέλους για οποιοδήποτε έθνος. Όσο απλό είναι να περιπλέξεις τα πράγματα, τόσο περίπλοκο είναι να τα απλοποιήσεις.

  Μήπως θυμίζει κάτι από το σήμερα, γύρω μας, για την πατρίδα μας, αλλά και για το τί περνάμε  όλοι σήμερα;.



                     (Πηγή : Περιοδικό της Ιεράς Μητρόπολης Γρεβενών " Όσιος Νικάνωρ")